Yaşam

Bir Araştırmaya Göre Sabah Erken Dersleri Zayıf Akademik Performansla İlişkili!

Sabahları oldukça erken kalkmak zorunda kalan ve birden fazla kez derslerine odaklanmak zorunda kalan bireyler, bu durum nedeniyle akademik başarılarının düşük olduğunu dile getirmektedirler. Son zamanlarda yapılan bir bilimsel çalışma da bu durumu doğrulamaktadır.

Kaynak:https://www.iflscience.com/early-morn…

Büyük bir çalışma, üniversite öğrencilerinin farklı bulabilecekleri bir bağlantı keşfetti: sabahın erken saatlerinde yapılan dersler, onları alan öğrencilerde daha düşük akademik performansa yol açıyor.

Çalışma, sabahın erken saatlerinde derse katılımın daha düşük olup olmadığını ve derslerin öğrencilerin uyku ve akademik performansı üzerinde bir etkisi olup olmadığını test etmeyi amaçladı. Grup, üniversitenin WiFi ağı oturum açma verilerine bakarak 23.391 öğrencinin katılımını tahmin etti ve sabah 8:00’deki derslerin, günün ilerleyen saatlerindeki derslere göre yaklaşık yüzde 10 daha az katılım gösterdiğini buldu.

Altı haftalık bir çalışmanın modülü olarak 181 öğrenciden aktigrafi bilgisi de toplandı.

Araştırmacılar, bu öğrencilerin bilgilerine bakarak, kendi bildirdikleri seyahat sürelerine göre ders sırasında uyuyakaldıklarını veya sınıfa varmak için çok geç uyanıp uyanmadıklarını öğrenebildiler. Araştırma ekibi, “Öğrenciler akşam 20:00’deki derslerin yaklaşık üçte birinde zamanında uyanmadı ve öğlen veya daha sonra başlayan derslerin başlamasından sonra nadiren uykuya daldılar” diye yazdı.

Daha sonra ekip, 39.458 öğrencinin öğrenme yönetim sistemine giriş bilgilerini inceleyerek erken derslerin öğrencilerin uykusu üzerindeki etkisini araştırdı.

Bu veriler kullanılarak, 181 öğrenciden oluşan daha küçük bir gruptan toplanan aktigrafi verilerine göre sıralanan uyanma süreleri tahmin edilebilir. Ekip, ‘Öğrenciler yaklaşık bire bir saatte yattılar, ancak sabah derslerine katılmak için daha erken kalktılar. Sonuç olarak, gece uyku süresi sadece sabah derslerinden önceki gecelerde daha kısaydı.

181 öğrenciden toplanan aktigrafi verileri, öğrencilerin sabah ilk derslerinde daha fazla şekerleme yaptıklarını da gösterdi.

Araştırmada daha önce gösterilen uyku ve devamsızlık göz önüne alındığında, ekip erken sınıflar ile düşük notlar arasında bir bağlantı buldu. Ekip, “33.818 öğrencinin notlarının analizi, sabah dersleri aldıkları gün sayısının not ortalamaları ile negatif ilişkili olduğunu gösterdi” diye açıkladı ve araştırmalarının, üniversitelerin zorunlu erken derslerden kaçınmayı düşünmeleri gerektiğini gösterdiği sonucuna vardı.

Bu araştırma tarafından kullanılan yöntemleri kullanmak oldukça basittir.

“Erken sınıflar genellikle kaynakların (sınıf alanı ve öğretim için harcanan öğretim süresi) kullanımını en üst düzeye çıkarmak ve öğrenciler için program çatışmalarını en aza indirmek için planlansa da, sonuçlarımız öğrencilerin dersi kaçırması, daha az rezonansa sahip olması ve daha düşük not ortalamaları elde etmesi açısından çok daha olasıdır. ,” dedi ekip. daha olumsuz sonuçları olduğunu gösteriyor’ şeklinde sözlerini bitiriyor. Ekip, WiFi ve üniversite eğitim sistemlerinde oturum açma bilgilerinin kullanılabilirliği göz önüne alındığında, kullandıkları yolların diğer üniversiteler tarafından kolayca kullanılabileceğini ve böylece daha iyi öğrenci performansı için kendi programlarını değerlendirip ayarlayabileceklerini umuyor.

Bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Yorumlarda buluşalım!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu